~DELIMA TEWASKAN ZAMRUD~




Assalamualaikum & Salam Kecemerlangan untuk semua Rubians.

Dah lama Che'Gu tak menulis sebarang entri di blog Delima ni. Talian jalur lebar tanpa wayar di sekolah sering terganggu. Membantutkan niat untuk mengemaskini blog ni. Banyak sebenarnya peristiwa yang melibatkan warga SBP Integrasi Gopeng, khususnya warga Delima telah berlaku. Tapi di sini Che'Gu nak berkongsi berita terkini dahulu. Yang dah lepas, kemudian.

Alhamdulillah, petang tadi telah berlangsung Pertandingan Tarik Tali 2010 Peringkat Awal. Undian telah dibuat, Delima melawan Zamrud (musuh tradisi), Mutiara lawan Nilam. Suasana sangat meriah dengan sorakan rumah masing-masing.
 

  

  

 

Paling hebat, perlawanan Delima dengan Zamrud. 1st round, Delima dapat padang yang kurang elok (berpasir). Namun dengan teknik yang baik dan betul, mereka dapat menahan asakan dari rumah Zamrud dan menang untuk tarikan pertama. 

 

  

  

 

Sangat sengit. Boleh kata kedua2 pihak menggunakan sepenuh tenaga sehingga jatuh. Untuk tarikan kedua, Rubians dapat padang yang lebih elok. Kurang pasir, banyak rumput. Maka, dengan agak mudah (tapi dengan susah payah) menarik dan menang 2-0. Tahniah kepada semua Bowtiers Rubians. Latihan rahsia bersama saya & Ustat Khairi akan diteruskan untuk menang pertandingan akhir nanti....

 

  

 

Labels: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

  • RUBIANS

    HATI DELIMA